GÜNDEMİ TAKİP EDİN

Haberler

‘’Bayramdır Yenir’’ Deyip Geçmeyin Beslenmenize Dikkat Edin!

BAYRAM YAKLAŞIYOR... AİLELER TOPLANACAK, HAL HATIR SORULACAK, ESKİ ANILAR ANLATILACAK, BÜYÜKLERİN ELLERİNDEN, KÜÇÜKLERİN GÖZLERİNDEN ÖPÜLECEK. BİR DE MUTFAKLARDAN GÜZEL VE ÇEKİCİ KOKULAR YÜKSELECEK. İŞTAHLAR KABARACAK, SOFRALAR GÖZ DOLDURACAK, MİDELERE DE BAYRAM GELECEK AMA... HER ZAMAN DEDİĞİMİZ GİBİ ABARTMAMAKTA FAYDA VAR.


Kurban bayramı denilince kavurma, ciğer, et sote gibi pek çok et yemeği, ardından da bayramların olmazsa olmazı baklava gibi şerbetli gıdalar akla geliyor. Ancak çok fazla et tüketimi veya açken tüketilen tatlılar ne yazık ki sağlık açısından pek de güvenli olmayabiliyor. Hele henüz yemek yemeden tükettiğiniz şerbetli tatlılar var ki, kan şekerimizin aniden yükselmesine neden oluyor. İkram etmek ve ikram edilenleri almak güzel bir şey tabii ama her ziyaret edilen evde hem yemek sofrasına oturup hem de tatlı tükettiğinizi bir düşünün. Gözünüzde canlandı değil mi?! Bu sebeple bazı ikramlara hayır demek sağlığınız açısından doğru bir karar olacaktır. İkramı geri çevirmenin kibar yollarını bilmek burada işinize yarayabilir.

Aç karnına şekerli gıda tüketmeyin!

Bayramın gelişiyle birlikte özellikle evlerdeki tatlı piyasalarındaki artışla tüketimde de artış yaşanıyor. Şeker, çikolata ve şerbetli tatlıların çok tüketilmesi, kan şekerinizin hızla yükselip ardından hızla düşmesine neden oluyor. Bu da daha erken ve daha fazla acıkmanızı sağlıyor. Gereğinden fazla tatlı gıdalar tüketmek, asıl besin ihtiyaçlarımızı karşılamaya da engel olabiliyor. Bayramlarda kan şekerini dengeleyebilmek için tatlı tüketimine sınır getirmek şart. Evet biliyoruz, hepsi çok lezzetli ve harika görünüyor, ama bunun sonu yok!

Dikkat: Aşırı kırmızı et tüketimi!

Kurban Bayramı’nda tatlı tüketimi gibi kırmızı et tüketimi de artıyor. Özellikle sağlıksız pişirme yöntemleri ile pişirilen etleri tüketmek, kolon ve mide kanserine yakalanma riskini artırıyor. Elbette size yemeyin demiyoruz, sadece bayramlarda kırmızı et tüketiminin sıklığı azaltılıp, etin pişirilmesinde de haşlama, fırın ve ızgara yöntemlerinin kullanılması sağlık açısından daha güvenli olacaktır diye hatırlatıyoruz.

Sizin için ipuçlarımız da var;  

- Öğün atlamayın ve 3 ana öğünü mutlaka tüketmeye çalışın. Öğün atlamak kan şekerini düşürerek daha fazla aç hissetmenize yol açar.

- Verilen ikramları kibarca reddedin ya da çok küçük porsiyonlar halinde tüketmeye çalışın.

- Özellikle baklava başta olmak üzere şerbetli tatlılar ve şekerlemelerden mümkün olduğunca uzak durun. Tatlı tükettiğiniz öğünlerden sonraki öğünlerin sebze ağırlıklı, daha az kalorili ve daha hafif olmasına dikkat edin.

- Şerbetli tatlılar yerine ikram olarak taze meyve isteyin ve kan şekerinin daha dengeli yükselmesi için yanında mutlaka ayran, yoğurt, kefir ya da çiğ badem, ceviz, fındık gibi gıdaları tüketmeye çalışın.

- Etleri görünür yağlarından mutlaka ayırın. Et, görünür yağlarından ayrılsa bile yine de %20 oranında yağ içermektedir. Bu nedenle kırmızı et tüketiminin sıklığını ve miktarını azaltın.

- Etleri yavaş ve düşük ısıda pişirin ve yanında mutlaka C vitamininden zengin sebzeler ve salatalar tüketin.

- Kavurma ve kızartma ile hazırlanmış yağlı etlerden uzak durun.

- Günde en az 8 bardak su için.

- Öğünlerde asitli ve gazlı içecekler yerine yoğurt, ayran, cacık tercih edin.

- Çay ve kahve tüketimini sınırlandırın. Bu içeceklerin kafein içeriği yüksek olduğu için uykusuzluk, çarpıntı gibi birçok probleme neden olabilir.

- Egzersizi artırın. Gideceğiniz yerlere yürüyerek gidin ve asansör yerine merdivenleri kullanmaya deneyin.

    Şimdiden herkese iyi bayramlar, mutlu karınlar...

     

    Haberlere dön