GÜNDEMİ TAKİP EDİN

Haberler

Bağışıklığınızı Güçlü Tutmanın 4 Yolu

İYİ BİR BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ ŞU GÜNLERDE HEPİMİZİN GÜNDEMİ. PANDEMİ, YAKLAŞAN SOĞUKLAR, KIŞ HASTALIKLARI... DERKEN DERKEN HEPIMIZ İYİ BİR BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ İÇİN GEREKLİ OLANLARI ARAŞTIRMAYA BAŞLADIK BİLE. BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ DİRİ TUTMANIN EN ÖNEMLİ YOLU YETERLİ VE DENGELİ BESLENMEKTEN GEÇSE DE BUNUN HARİCİNDE DİĞER 3 TEMEL NOKTAYA DA DİKKAT ETMEMİZ GEREKİYOR. BUNLAR DA EGZERSİZ, UYKU VE STRES YÖNETİMİ.

Öncelikle sağlıklı beslenin

Bağışıklık sistemini güçlendirmenin en önemli gerekliliklerinden biri tabii ki sağlıklı beslenme. Ancak birbirinden farklı moda "diyetler" ile ilgili kafa karıştırıcı pek çok bilgi var, bu nedenle vücudunuzu en iyi hissettiren şeylere bağlı kalmak en ideali. Sağlıklı bir diyetin neye benzediğini söylemek gerekirse de; Sebzeler, meyveler, tam tahıllar, fasulye, baklagiller, balık, derisiz kümes hayvanları, kuruyemişler ve yağsız/az yağlı süt ürünlerinden zengin; şekerli içecekler, tatlılar, yağlı veya işlenmiş etler, katı yağlar ve tuzlu veya yüksek oranda işlenmiş yiyeceklerden fakir bir diyet.

Yapılabilecekler için ise

  • Yeterli ve dengeli beslenin
  • Günde 5 porsiyon sebze ve meyve tüketin. Mevsiminde olmasına özen gösterin
  • Haftada en az 2 kez balık tüketin
  • Beslenmenize mutlaka kuru baklagil ekleyin
  • Kırmızı et ve işlenmiş et tüketimini sınırlandırın
  • Beyaz un ve rafine şeker alımını azaltın
  • Sağlıklı yağlar tercih edin
  • Bol su için

Egzersizi hayatınıza dahil edin

Egzersiz, yoğun iş hayatınızda ertelenmesi en kolay aktivitelerden biridir. Ancak uzmanlar, egzersizin tıpkı dişlerinizi fırçalamak gibi vücudunuzun günlük olarak yapması gereken bir alışkanlık olduğunu söylüyor. Egzersiz yapmadığınızda; kötü uyku, efor/yağ yakımı sırasında nefes darlığı, kas kütlesinin kaybı ve yağ kazanımı, kötü ruh hali, daha kolay stresli hal alma, obezite, hareketlilik/hareket kabiliyeti kaybı, yorgunluk veya enerji eksikliği, kötü duruş/postür, osteoporoz, eklemlerde sertlik, şeker hastalığı gibi birçok problemle karşılaşabilirsiniz. Bu nedenle egzersizi mutlaka hayatınıza dahil etmelisiniz. Ne kadar egzersiz yapmalıyım sorusunun cevabı ise genel olarak, günde 30 dakika orta derecede fiziksel aktivitedir. Ve sağlık otoriteleri yapabilecekleriniz olarak da şunları öneriyor:

  • 150 dakika orta derecede aerobik aktivite
  • Veya haftada 75 dakikalık yoğun aerobik aktivite
  • Ya da ikisinin bir kombinasyonu
  • Haftada 2 kez kuvvet antrenmanı egzersizleri (tüm ana kas grupları)

Yeterli ve kaliteli uyuyun

Optimum sağlık söz konusu olduğunda kaliteli uyku şart. Yeterli uyku olmadığında kısa vadede yorgunluk, huysuzluk, konsantre olamama ve odaklanamama gibi sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Uzun vadede ise kalp sorunları, şeker hastalığı, obezite, depresyon, bağışıklık sisteminin zayıflaması gibi daha ciddi sorunlarla karşı karşıya kalabilirsiniz. Bu yüzden yeterli ve kaliteli uyumaya özen gösterin.

Stresinizi yönetmek için çabalayın

Hayat streslerle dolu. Herkesin stresi ve değişen seviyelerde stres toleransı vardır ve yönetilemez hale geldiğinde ya da kronikleştiğinde sağlığımızı olumsuz etkiler. Stres iyi yönetilemediğinde karşımıza çıkan ilk şey de bastırılmış bir bağışıklık sistemidir. Düzenli egzersiz, meditasyon, günlük tutma, zaman yönetimi, sağlıklı beslenme gibi olumlu alışkanlıkları hayatınıza katarsanız stres yönetimi konusunda da başarılı olursunuz.

Haberlere dön