GÜNDEMİ TAKİP EDİN

Haberler

Bu yiyeceklerin mutlulukla bir ilgisi var

YEMEK YEMEK BAŞLI BAŞINA BİR KEYİFTİR, AMA BAZI YİYECEKLER VARDIR Kİ VARLIKLARI BİLE YÜZÜMÜZÜ GÜLDÜRÜR. “ÇİKOLATA” SESLERİ BURAYA KADAR GELDİ... PEKİ, MUTLULUK VEREN YİYECEKLERİN ÇİKOLATAYLA SINIRLI OLMADIĞINI BİLİYOR MUYDUNUZ?

Doğru duydunuz yiyeceklerin mutlulukla bir ilgisi var ve bu özellikle kadınların fazla fazla tüketip de kilo almaktan korktukları çikolata ile sınırlı değil. Hepinizin gözleri büyüdü değil mi? Sıkı durun, hem sağlıklı hem de mutluluk verici yiyecekleri sizin için listeliyoruz.

Meyveler

Pek çok meyve tüketilirken insana zindelik verir, ancak bunların içinde iki tanesi var ki bunun yanına bir de mutluluğu ekleyerek bizi daha da şımartıyor. Muz ve incir... İçeriklerindeki triptofan aminoasidi vücuda alındığında serotonin sentezini artırarak kendimizi daha mutlu hissetmemizi sağlıyor. Bu da bize daha mutlu bir hayat için sebep veriyor.


Sebzeler

Brokoli, karnabahar, ıspanak gibi yeşil yapraklı sebzeler ve kabuğu ile pişirilmiş patates de bu hormonun salgılanmasında, dolayısıyla mutluluk kaynağına ulaşmamızda etkili. Artık kumpirin kabuklarını bırakmak yok...

Balıklar, Etler, Kuruyemişler ve Kurubaklagiller

Balığın beyin fonksiyonlarını geliştirici yönünü bilmeyen yoktur. Ruha etkisi de yine içinde bulundurduğu triptofan aminoasidinden geliyor. Triptofan beyne gider, beyin serotonin üretir ve yaşasın mutluluk!

Tavuk/hindi gibi kümes hayvanları, yumurta, ceviz, sığır ve kuzu eti de aynı görevi itina ile yerine getirir. Kurubaklagilleri de unutmamak lazım; mercimek, nohut, bezelye ve bunlarla hazırlanmış yiyecekler de triptofan aminoasidi açısından iyi kaynaklardır.

Yalnız, ceviz ve somonun omega-3 açısından da zengin olması depresyon ve beyin fonksiyonları üzerinde de oldukça etki sağlıyor. Kim korkar depresyondan!

Probiyotikler

Bağırsak ve sindirim sistemi sağlıklı olan kişiler daha mutludur. Bunu bilim de kanıtladı. Yoğurt, kefir ve peynir gibi doğal probiyotik besinleri etrafınızdan eksik etmeyin. Unutmayın, her beyaz zararlı değildir.

Vitaminler

Bu işin bir de vitamin boyutu var... Özellikle D vitamini uzmanlara göre mutluluk verici vitaminlerin başında geliyor. Güneşin bizi neden mutlu ettiği belli oldu!

C vitaminini es geçmek olmaz. C vitamini düşen kan basıncı, artan dopamin seviyesi ve azalan kortizol hormonu sayesinde stresi azaltıyor. Yeşil yapraklı sebzeler, domates, turunçgiller, kivi gibi besinler C vitamini bakımından zengin olan grubun içinde. C vitaminini özellikle sabahları almaya dikkat edin. Gün sonuna doğru enerjiniz düşsün istemeyiz.

Tatlıyı sona sakladık...

Tabii ki çikolata... Çikolatanın içinde bulunan “feniletilamin” isimli madde endorfin salgılanmasını uyarıyor ve kendimizi daha mutlu hissetmemizi sağlıyor. Yalnız... Vücudunuza endorfin salgılatacaksınız diye her bulduğunuz çikolatayı yemeyin. Sadece kakao içeriği yüksek olan çikolatalara izin var. E nihayetinde sağlıklı olması lazım.

Yüzümüzü güldürmek için her gün yeni bir sebep aramaya gerek yok. Yukarıdakilerden bir ısırık, bir kaşık alın ve sonra kendinizi mutluluğun kollarına bırakın.

Influence of Tryptophan and Serotonin on Mood and Cognition with a Possible Role of the Gut-Brain Axis. Trisha A. Jenkins, Jason C. D. Nguyen, Kate E. Polglaze, and Paul P. Bertrand. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4728667/

https://universityhealthnews.com/daily/depression/the-best-probiotics-for-mood-enhancing-the-gut-brain-connection-with-psychobiotics/

Mood improvement in young adult males following supplementation with gold kiwifruit, a high-vitamin C food.Anitra C. Carr, Stephanie M. Bozonet, Juliet M. Pullar, and Margreet C. M. Vissers. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4153016/

Haberlere dön