GÜNDEMİ TAKİP EDİN

Haberler

Kış Aylarında Bağışıklığınızı Güçlü Tutmak İçin Şimdiden Hazırlık Yapın

KIŞ AYLARIYLA BİRLİKTE SADECE CİLDİMİZİ DEĞİL BAĞIŞIKLIK SİSTEMİMİZİ DE SOĞUK HAVALARIN ETKİLERİNE KARŞI HAZIRLAMAMIZ GEREK. NEZLE, GRİP, HALSİZLİK, YORGUNLUK VE STRESLE BOĞUŞMAK BU AYLARDA DAHA ÇOK KARŞIMIZA ÇIKABİLİYOR AMA SÜREKLİ HAPŞIRMADAN VE KENDİMİZİ BATTANİYE ALTINA SOKMADAN KEYİFLİ BİR KIŞ GEÇİRMENİN YOLLARI DA VAR.


Soğuk kış ayları bağışıklık sistemimizi en çok yoran dönemlerden biri olabiliyor. Günümüzde değişen iklim koşulları ve zor yaşam şartları da bağışıklık sistemini güçlü tutmayı zorlaştırıyor. Mevsim geçişlerinde vücut direncini güçlendirmek için sağlıklı bir yaşam tarzının yanında dikkatli beslenmek gücünüze güç katacaktır. Aşağıda sizin için yapılabileceklerin bir listesini oluşturduk.

Sebze ve meyve antioksidandır: Bolca tüketelim...

Bağışıklık sistemini güçlendiren besinlerin sahip olması gereken en önemli özellik antioksidan kapasitenin yüksek olmasıdır. Antioksidan içeriği yüksek olan besinlerin başında meyve ve sebzeler geliyor. Uzmanlar boşuna demiyor sebze, meyve mühimdir diye... Bu dönemde beslenmenizde özellikle elma, armut, nar, portakal, mandalina, kivi gibi meyveler ile ıspanak, karnabahar, brokoli, pazı, roka, maydanoz, soğan, sarımsak, kereviz gibi sebzelere yer vermeyi ihmal etmeyin.

C vitaminini hepimiz biliyoruz...

Kış hastalıklarının vazgeçilmezidir “Bol bol C vitamini al yavrum” cümlesi. Hepimizin her grip ve nezle oluşumuzda büyüklerimizden duyduğumuz bu cümleyi hastalıklara yakalanmadan zihnimizde tutarsak kışı daha rahat geçirebiliriz. Turunçgiller bunun için iyi bir kaynak. C vitamini kaynağı olmasının yanı sıra potasyum, folik asit ve flavonoid kaynağı. Ayrıca turunçgillerde bulunan naringenin ve hesperidin narenciyelere acımsı tadı veren bileşikler olup, kan yağlarının ve kan şekerinin normal sınırlarda seyretmesinde oldukça faydalı. Nar, mandalina, portakal, kivi gibi meyveler ve maydanoz, brokoli, roka gibi sebzeler antioksidan özelliği olan C vitaminini bol miktarda içerir. Kim korkar hastalıklardan...

Doğal antibiyotik soğan ve sarımsak

Soğan ve sarımsağın tıbbi ünü yüzyıllardır devam ediyor. Her ikisi de hem çok iyi bir antioksidan hem de mükemmel bir antibiyotik. Vücudu enfeksiyonlara karşı korumada bire bir.

Olmazsa olmaz: Probiyotik  

Bilim insanları artık der ki “Bağırsağımız ikinci beynimiz” Bununla birlikte bağışıklık sistemimize direkt katkısı olduğu da kanıtlandı. Yani... Güçlü bir vücut direncine sahip olmak istiyorsanız probiyotik içeren gıdalar tüketmeniz şart. Her zaman tüketebileceğiniz yoğurt ve kefir kış aylarında size bağışıklık sisteminizi güçlendirmede destek olacaktır. İçerdikleri dost bakteriler de bu desteğe katkıda bulunacaktır.

Zencefil ve zerdeçal  

Zencefil B3, B6 vitaminleri, demir, kalsiyum, fosfor, potasyum, magnezyum gibi zengin vitamin ve mineral içeriği sayesinde birçok hastalığa iyi geliyor ve bağışıklığı güçlendiriyor. Zerdeçal da bol miktarda A ve E vitamininin yanında demir, manganez, potasyum, bakır, B6 vitamini gibi vitamin ve mineraller açısından oldukça zengin. Bu sayede serbest radikallerin oluşmasını engelleyerek, vücut direncinin düşmesini önlüyor. Çayınıza ya da öğünlerinize katacağınız bir miktar zencefil ve zerdeçal hastalıklardan korunmak için ideal kalkanlarınızdan biri olabilir. Denemeli...

Yulafı sık tüketmeli  

Olmazsa olmazlardan biri de yulaf. Yulaf, içerdiği beta-glukan sayesinde antimikrobiyal ve antioksidan özellik gösterir. Bu da güçlü bağışıklık sistemi demektir.

Ve tabii ki su  

Vücudumuzun %75’i suysa onu susuz bırakmak olmaz tabii. Kuru ve soğuk havalar vücuttan su kaybına neden olabiliyor. Buna bir de kış aylarında su içme isteğinin azalmasını eklersek su kış aylarında dikkat edilmesi gereken bir nokta haline geliyor. Günde en az 8-10 bardak su tüketmek kış soğuklarının etkisini azaltmada size yardımcı olacaktır.

Haberlere dön