GÜNDEMİ TAKİP EDİN

Haberler

Sağlıklı seçenekler lezzetli olabilir mi?

SAĞLIKLI YEMEK YEME ARTIK HERKESİN LÜGATINA GİRDİ AMA YİNE HERKESTE AYNI ENDİŞE VAR “İYİ DE BİR YEMEK SAĞLIKLIYSA LEZZETLİ DEĞİLDİR Kİ!!” E HALİYLE HEPİMİZ YEDİĞİMİZ YEMEKLERİN LEZZETLİ OLMASINI İSTİYORUZ AMA SAĞLIKTAN ÖDÜN VERMEYE DE NİYETİMİZ YOK. YOK MU BU İŞİN ÇÖZÜMÜ... İŞTE TAM BU NOKTADA DERDİNİZİN DERMANI GELİYOR “STEALTH HEALTH”.

“O da neymiş? Ay ben onu duydum da inceleyememiştim daha.” sesleri geliyor... Haydi o zaman hep birlikte bakalım. Stealht health kavramını yemeklerde yapılan gizli takas işlemi ya da yemeklerin gizlice yeniden formüle edilmesi olarak yorumlayabiliriz. Daha açık haliyle tüketmekten pek keyif almadığımız ama bizim için sağlıklı olan yiyecekleri, severek yediğimiz ve tadına bayıldığımız yiyeceklerin arasına karıştırmak.

Bu kavram, yıllar önce çocukların sebzeleri ya da meyveleri reddetmesinden dolayı ailelerin küçük bir kandırmaca ile çocukların yiyeceklerine sağlıklı besinleri gizlemesi sayesinde doğmuştur. Çocuklarına sebze yedirmek için bir takla atmadıkları kalanlar, pratik öneriler için okumaya devam edin.

Stealth Health ile çocukları sağlıklı bir şekilde besleyin

Çoğu çocuk makarnayı sever, ama tek başına yenen makarna çocuklarının beslenmesine dikkat eden anneler için korkulu rüya olabilir. Sebzesi nerede bunun?!. Bu tabak tabak yedikleri yiyeceğe ıspanakları küçük küçük doğrayıp, fesleğenle birlikte karıştırdığınız domates sosunu eklerseniz veya rendelenmiş havuç parçaları ile kaşarı spagettinin sosuna katarsanız, ufaklıklar ikinci tercih olabilecek bu sebzeleri afiyetle yiyecektir. Karnabaharı püre haline getirmek, kabağı blender kullanılarak çorbalara eklemek, brokoliyi küçük küçük doğrayarak soslara katmak da bu işin en basit yöntemleri. Basit dediğimize bakmayın, göz ardı edilemeyecek kadar önemli de. Sebzeleri rendeleme, blender kullanma, püre haline getirme yöntemlerini kullanarak çocukların günlük yemeklerine gizleyebilirsiniz.  Çocuklar sebzelerin ve meyvelerin içindeki vücutları için gerekli olan vitaminleri, mineralleri ve lifleri tat değişikliğini fark etmeden almış olurlar. Tadını almayacaklar ama ihtiyaç duydukları vitamin ve mineralleri alacaklar. İki taraf da kazanacak yani.

Sadece çocuklar için değil!

Çıkış noktası çocuklar olsa da her yaş grubu için uygulanabilecek gizli takas işlemi ile yemeklerin lezzetlerinden ödün vermeden, sağlık için azaltılması gereken ögeleri azaltıp yerlerine sağlıklı besin alternatifleri ekleyerek hem sağlıklı hem lezzetli yemekler elde etmek mümkün. Hemen her tür yemeği yaparken bu metoddan faydalanabilirsiniz. İşe yaradığını göreceksiniz.

Günlük tuz ve şeker tüketiminizi azaltmak mümkün

Bir diğer konu da tuz kullanımı. Yemeklere tuz serpmek yerine çeşitli baharatlar eklerseniz günlük tuz tüketiminizi istenilen seviyelerde tutabilirsiniz. Bu uygulama sayesinde başta tansiyon hastalığı olmak üzere birçok hastalık riskini azaltırsınız. Daha sağlıklı bir hayat mı diyordunuz?

Şeker kullanımında da meyvelerden faydalanmak yapacağınız yemekleri daha sağlıklı bir hale getirecektir. Hurma ya da muz ve havuç ile hazırlanan kekler sadece lezzetli değil aynı zamanda zengin besin ögelerini de aldığınız bir kaçamak olacaktır. Yabana atmayın, bu sayede rafine şeker alımını azaltır ve yerine daha faydalı ögeleri koymuş olursunuz.

Havuç rendesi, kabak, mantar veya diğer sebzeleri rendeleyerek et yemeklerine dahil edin. Elde ettiiğiniz et-sebze karışımları ile yemeğinizin sağlıklı elemanlarını artırırken aşırı kırmızı et tüketiminin de önüne geçmiş olursunuz.

Kremasız yapamam diyenlere... Krema yerine süt ve yoğurt karışımını kullanarak daha sağlıklı tarifler hazırlayabilirsiniz.

Yemeklerinizde yapacağınız bu kolay değişiklikler tatta fark edilmeyecek kadar ufak ama sağlığınızın korunması, gelişmesi için büyük değişiklikler. Yani, sağlıklı seçenekler lezzetli olabilir mi? Evet olabilir, hatta o kadar lezzetli olurlar ki hiç keyif almayacağınızı düşündüğünüz bu yiyecekler vazgeçilmeziniz haline gelebilir.

Stanford Medicine
https://med.stanford.edu/news/all-news/2010/04/stealthy-leads-to-healthy-in-effort-to-improve-diet-study-shows.html

Haberlere dön