GÜNDEMİ TAKİP EDİN

Haberler

Sigarayı Bırakırken Bir Şeyler Yemek Her Zaman Kötü Bir Fikir Değil

SİGARAYI BIRAKIRKEN YEMEK YEME ORANININ DA ARTACAĞINDAN ŞİKAYET EDİLİR YA HEP; BAZI YİYECEKLERİN BU SÜRECE İYİ GELDİĞİNİ HATTA EPEY DE DESTEK OLDUĞUNU SÖYLESEK NE DERDİNİZ? PAKET SESİ Mİ DUYDUK, BİRİ PAKETİ Mİ KIRIYORDU?..


Evet doğru okudunuz, bazı yiyecekler sigara bırakmaya yardımcı oluyor. Öyle ki uzmanlar bazı yiyeceklerin tüketilmesini tavsiye bile ediyor.

Lif kaynağı yulaf nikotin bağımlılığını da azaltıyor

Yapılan birçok araştırma düzenli bir şekilde yulaf ezmesi tüketiminin nikotine olan bağımlılığı azalttığını gösterir nitelikte. Yulaf ezmesini sütle birlikte tüketmekse bu sürece daha çok yardımcı olabiliyor. Sebebi de süt tüketiminden sonra içilen sigaranın tadı epeyce kötü olması. Bunu denemiş olanlar o tadı hatırladı değil mi... E haliyle sigara ihtiyacı da azalıyor.

Muz var bir de

İçeriğindeki potasyum ve B vitamini sayesinde sigara bağımlılığını azaltma konusunda önemli bir besin. Ve ilginç bir bilgi, sigaranın vücuda olan zararlı etkilerini azaltmaya da yardımcı oluyor.

Triptofan içeren besinleri tüketmek önemli

Triptofan, vücudumuz için hayati değer taşıyan 8 önemli aminoasitten biri. Bu aminoasit mutluluk hormonu olarak da bilinen serotonin hormonunun üretimini artırarak sigaraya olan ihtiyacın da azalmasını sağlıyor. Özellikle hindi, yumurta, tavuk göğsü ve kurubaklagiller gibi yağsız protein kaynakları triptofan açısından zengin besin kaynakları. Özellikle kendini üzgün ya da gergin hissedenler sigara uzanmadan ya da eliniz çikolataya varmadan önce bu besinleri aklınızdan geçirebilirsiniz.

Nanenin sadece ferahlık verici bir etkisi yok  

İçindeki mentol nikotine olan ihtiyacı azaltıyor. Mentollü sigaraları içmek yerine naneli bir detoks içeceğini deneyebilirsiniz yani. Yok ben tazesini yiyemiyorum diyorsanız, kurusu da aynı özelliklere sahip. Aklınızda olsun...

En büyük destekçilerinizden biri de “Bitki Çayları”  

Bitki çayları, sigarayı bırakma sürecinde en önemli yardımcılardan biri. Özellikle karanfil çayı, sigara içenlerde yoksunluk belirtilerini azaltıyor. Bunun dışında sarı kantoron, melisa ve papatya gibi bitki çayları da rahatlatıcı etkileri sayesinde bir antidepresan görevi göstererek bu süreci daha sakin geçirmede en büyük destekçi olabilir.

Hem sigarayı bıraktırıp hem de kilo kontrolü sağlayanlar bile var: Taze sebzeler  

Mantık aynı sütteki gibi. Taze sebzeler de süt gibi tüketildikten sonra sigaranın tadını kötüleştiriyor. Taze sebzeleri beslenmeye eklemek hem sigarayı bırakma konusunda yardımcı olacak hem de sigarayı bıraktıktan sonraki süreçlerde kilo kontrolünü sağlamak adına doğru bir tercih olacaktır. Bir taşla iki kuş dediklerinden.


B vitamini yanında C vitamini de sigara bıraktırır  

Düzenli olarak sigara içen kişilerde C vitamini düzeyi oldukça düşüktür ve vücutta bunun yerine nikotin ve nikotinin elementleri vardır. Bu yüzden beslenmeye mutlaka portakal, limon, kivi, çilek, nar gibi C vitamini içeriği yüksek gıdaları eklemek gerekir.

Sigara bağımlılığı, tüm dünyada giderek artan çok ciddi bir bağımlılık türü. Yapılan son araştırmalara göre, Türkiye’de sigaraya başlama yaşı 12’ye kadar düşmüş durumda. Kendinize, çevrenize ve geleceğe zarar vermek yerine sağlıklı bir hayata merhaba deyin.

Haberlere dön