GÜNDEMİ TAKİP EDİN

Haberler

Şu soğuk kış aylarında şöyle bir Akdeniz mi yapsak

AKDENİZİ SADECE SICAĞI, DENİZİ, GÜNEŞİ VE KUMSALLARINDAN İBARET SANMAYIN. BİR DE BİR MUTFAĞI VE BİR DİYETİ VAR Kİ SAĞLIĞINIZI KORURKEN BİR YANDAN DA SİZE MÜTHİŞ LEZZETLER SUNAR... EVET, GİRİŞTEN DE ANLAYACAĞINIZ GİBİ BU SEFER SİZE AKDENİZ DİYETİNDEN BAHSADECEĞİZ. AMA DİYET DEYİNCE HEMEN AKLINIZA YAZIN AKDENİZ SAHİLLERİNE DAMGA VURMANIZI SAĞLAYACAK KİLO VERDİRMEDE ETKİLİ BİR YAPI GELMESİN. BU DİYET BESLENME TİPİ ANLAMINA GELEN DİYET. AKDENİZLİLERİN BESLENME TARZINI ANLATIYOR.

Akdeniz deyince bir çoğumuzun gözünde deniz, kum, güneş, sahile kurulmuş masalar, balık, otlar ve deniz ürünleri canlanıyor. Peki sizce bu görüntüler bizi neden bu kadar cezbediyor? Tamam deniz, kum, güneş kısmını bir kenara alalım; o kısmın niye cazip geldiğini biliyoruz. Ama yemek kısmı?

40 yılı aşkın süredir yapılan araştırmalar gösteriyor ki Akdeniz diyeti depresyon, diyabet, kanser, parkinson, obezite, Alzheimer ve kalp hastalıkları gibi rahatsızlıkların görülme riskini azaltıyor. Bu güzel haber. Peki, Akdeniz diyeti nasıl uygulanıyor. Bunun için birçok yorum olsa da genel geçer bir tip yok. Ancak yine de üzerinde anlaşılmış bir takım unsurlar var.

Sebze ve meyve tüketimini artırın.

Sebze ve meyvelerin antioksidan gücünden yararlanın. Özellikle C ve E vitamini de en önemli antioksidanlardan. Metabolizmayı koruma görevi görürler. Bu konuda özellikle C vitamini kaynaklarından, biber, roka, lahana, brokoli, çilek, portakal, mandalina, limon, greyfurt, ıspanak sofranızın vazgeçilmezleri arasında yer alsın. Bunların yanında soğan, yeşil çay, zerdeçal, üzüm gibi besinlerin önemli birer antioksidan kaynağı oldukları unutulmamalı.

Eti balıkla takas edin.

Hayvansal gıda tüketiminizde et yerine balığa ağırlık verin. Balıktaki doymamış yağ oranı ete göre daha fazla olduğundan protein ihtiyacınızı karşılarken sindirim sisteminizi de yormamış olursunuz. Bırakız deniz sizi kucaklasın.

Yağ ihtiyacınız için sağlıklı yağları kullanın.

Et gibi yağlar konusunda da hayvansal olanlarını bir kenara bırakın. E vitamini kaynaklarından bitkisel yağlar, ceviz, badem, fındık, tam tahıllar, avokado, yer fıstığı ve keten tohumu gibi besinleri diyetinize dahil edin. Fındık, fıstık oh; sensin fıstık oh...

Yoğurt, kefir gibi fermente ürünleri ihmal etmeyin.

Fermente ürünler pekçok fayda içerirler. Bağırsak florasına iyi gelmekle başlayan devaları kolesterolü düşürmeleri, tansiyonu dengelemeleri ve hatta kanser hücrelerinin oluşumunu engellemeleri ile devam eder. Her derde deva.

İşlenmiş ürünlerden uzak durun.

Doğal gıdalar içinde bulunan karbonhidrat, yağ, lif ve proteinler işlenmiş gıdalarda değişime uğrar. İşlenmiş gıdalarda şeker, tuz ve yağ oranları yüksektir. Ayrıca raf ömürlerinin uzaması için katkı maddesi içerirler. Sindirim sisteminiz bu nedenle değişime uğrayabilir. Bu durum da hastalıklara yol açabilir. Doğalı varken işlenmişine ne hacet var ki.

Akdeniz sadece sahilleri, doğası, güneşi ile değil sunduğu birbirinden lezzetli gıdaları ve sağlık dolu diyetiyle de gönüllerde taht kurmaktadır.

Haberlere dön