GÜNDEMİ TAKİP EDİN

Haberler

Yaz aylarında mutlaka bu sebze ve meyveleri tüketin!

YAZ AYLARINDA HEPİMİZ BİLİNÇLİ OLARAK YA DA FARK ETMEDEN YEMEK SEÇİMLERİMİZDE MEYVE, SEBZEYE YÖNELİRİZ. BUNUN SEBEBİ SADECE SAHİLDE, HAVUZDA GÜZEL GÖRÜNMEK DEĞİL TABİİ Kİ! YAZ AYLARINDA VÜCUDUMUZUN DİĞER AYLARA GÖRE DAHA FAZLA SU KAYBETMESİ. KAYBOLAN SUYU YERİNE KOYMAK İÇİN SİZİN İÇİN LİSTELEDİĞİMİZ SEBZE VE MEYVELER BİÇİLMİŞ KAFTAN.

Yaz geldi... Şimdi deniz, kum, güneş zamanı. Peki, vücudumuzun kaybettiği su ne olacak. Açık havada, güneş ışınlarının altında daha sık vakit geçirmek, vücuttaki su kaybını artırarak dehidrasyona sebep olur, bu da cilt hassasiyetlerinin artmasına, vitamin ve mineral eksiklikleri gibi sağlık sorunlarına yol açar. Su, bunu telafi etmenin iyi bir yolu ama bunu daha lezzetli ve renkli bir hale getirmek de mümkün. Birbirinden etkili meyve ve sebzelerin gücünü kullanın...

Karpuz, yaz aylarının kahramanı...
Kahraman dediysek boşa değil, tam tamına %92’si su olan karpuz, sizi serinletmekle kalmaz, artan su ihtiyacınızı da gidermeye yardımcı olur. Bir yaz bonusu olarak karpuz, içeriğindeki likopen sayesinde de cilt hücrelerinizi güneşin verdiği hasarlardan korur.


Kayısı ve Şeftali: Gelsin vitaminler, beta karotenler!
Tazesi ya da kurusu farketmez, bu ikili içerdikleri A vitamini ve beta karoten – ki oldukça güçlü bir antioksidandır - sayesinde bu mevsimin güçlü destekleyicileri... Şeftalide buna ek olarak bir de C vitamini takviyesi var. Biri şeftalili smoothie mi dedi?!

Bu aylarda kalbinizi farklı attıran biri var: Kabak
Zeytinyağlısı, mücveri, salatası... Pektin lifi içeren kabak, yaz aylarında kalbinizin sultanı. Sadece kafiye olsun diye değil, kalbi koruyup kolesterolü düşürmede etkisi olduğu için de kalplerin sultanı.

Salataların renkli dünyasından faydalanın.
Vücudumuzun su kaybını en yoğun şekilde hissetiği bu aylarda salatalar en büyük kurtarıcılarınızdan biri olabilir. Özellikle taze ve çiğ halde salatanıza ekleyeceğiniz ıspanak ve lahana, pul pul olmuş cildinizi bebeklerinkiyle yarışır hale getirebilir.

Turuncu ve koyu yeşil yapraklı besinleri unutmayın; içeriklerindeki A vitamini güneşin zararlı ışınlarına karşı en büyük kalkanınız olacaktır. Salataların renkli dünyası derken teşbih yapmıyorduk; havuçlar, domatesler, pembe greyfurtlar, karnabaharlar... Yazın renklerini salatalarınıza taşırken sizi de su ve karoten zengini yapıyorlar.

Kim korkar hastalıklardan menüde çilek ve yaban mersini varken...
Flavonoidler... Bizi hastalıklardan korunmaya yardım ederler. En çok da çilek ve yaban mersininde bulunuyorlar. Bu meyveler ciltteki kan akışını artırıyor ve ışığa karşı hassasiyeti azaltarak cildin görünümünü, yapısını ve dokusunu geliştiriyor. Yeni yapılan bir araştırmaya göre bu meyveler bilişsel gerilemeyi yavaşlatmaya yardımcı oluyor. Bu ikisinin yanı sıra diğer flavonoidli besinler de: Muz, narenciye, brokoli, enginar, ceviz, antep fıstığı, kaju, dereotu, kekik.

Hep su olmaz diyenlere içecek önerimiz: Yeşil Çay
Hep su hep su, biraz da farklı tatlarda bir sıvı olsun diyorsanız, size önerimiz yeşil çay. Çalışmalar, yeşil çayın kanser ve kalp rahatsızlıklarıyla mücadelede, kolestrolü düşürmede ve metabolizmayı hızlandırmada etkili olduğunu söylüyor. Ayrıca zihinsel becerilerin azaldığı demans hastalığı için de olumlu bir kaynak olarak gösteriliyor. Sıcak bir ayda, sıcak bir içecek yudumlamak size göre değil ise yeşil çayınıza buz ekleyerek içmeyi deneyebilirsiniz. Çaydaki bu sıcaklık değişimi içeriğindeki besinsel faydalarına zarar vermeyecektir.

Şimdi bu bilgileri de edindikten sonra haydi pazara, manava... Kendimize yepyeni, renkli, eğlenceli ve bol su içerikli, sağlıklı menüler hazırlamaya!

Watermelon lycopene and allied health claims. Ambreen Naz, Masood Sadiq Butt, Muhammad Tauseef Sultan, Mir Muhammad Nasir Qayyum, and Rai Shahid Niaz. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26417290

Health benefits of fruits and vegetables. Slavin JL, Lloyd B. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22797986

Potential Role of Carotenoids as Antioxidants in Human Health and Disease. Joanna Fiedor and Květoslava Burda. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24473231

Beneficial effects of green tea: A literature review. Sabu M Chacko, Priya T Thambi, Ramadasan Kuttan, and Ikuo Nishigaki. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=Thambi%20PT%5BAuthor%5D&cauthor=true&cauthor_uid=20370896

Haberlere dön