GÜNDEMİ TAKİP EDİN

Haberler

Yeni Yılı Size Pişmanlık Yaratmayacak Bir Sofrayla Karşılayın

YENİ YIL GELİYOR... YENİ UMUTLAR, YENİ BEKLENTİLER ÖZETLE SİZE UMUT, HUZUR, MUTLULUK VE RAHATLIK VEREN HER TÜRLÜ HİS... AMA AĞRI İÇİNDE, HAZIMSIZLIK YAŞAYAN BİR MİDE BU GÜZEL HİSLERİ GÖLGELEMEMELİ. O GECE YAŞANACAK HEYECANLA SOFRADAN ŞİŞ BİR KARINLA ÇIKMAMAK İÇİN BİZE KULAK VEREBİLİRSİNİZ. BİRKAÇ ÖNERİMİZ VAR.

Başlangıçlar önemlidir, hele ki şöyle en sıcağından, en hafifinden olursa.

Çorbalar her daim sofralarımızın baş tacı olmuştur. Etli, sebzeli, sıcak, soğuk bir sürü çeşidiyle her mevsim içilebilen bu çorbalar mutfaklarımızı zenginleştirmede de büyük rol oynar. Çeşit çeşit çorba var, bu doğru ama yılbaşı sofrası için bir tanesi var ki hem yılbaşı yemeğine hem de yeni yıla iyi bir başlangıç için ideal. Sebze çorbaları... Hem hafif hem de sıcacık oluşuyla midenizi sofranın geri kalan yıldızları için hazırlayacaktır.

Ana yemek hindi ve eşlikçisi salata... Tamam, hindi sevmiyorsanız balık ya da beyaz et de olur.

Yılbaşı sofrası denince birçoğumuzun aklına nar gibi kızarmış hindi geliyor; kırmızı, sulu, tatlı hindi. Üstelik bu müthiş ana yemeği fırında ve zeytinyağı ile tatlandırırak yapmayı tercih ederseniz ana yemeğiniz lezzetli olmanın yanında bir de sağlıklı olacaktır.

Hindi sevmeyenler için de alternatiflerimiz var. Balık ya da beyaz et de bu sofranın hakkını verecektir. Tabii bu kadar etin yanına en renklisinden bir eşlikçi de menünüzü tamamlamanıza yardımcı olacaktır. Kış sebzelerinden hazırlanabilecek salataları sofranızda mutlaka bulundurun. Tercih sizin; ister çiğ, ister haşlanmış, ister fırınlanmış... Hazırlayacağınız bu salatalar tokluk hissi sağlayacak ve gecenin ilerleyen saatlerinde ya da ertesi gün size rahatsızlık yaratmayacaktır.

“Olmasa daha iyi olur”lar!

Tabi ki sofraların olmazsa olmazları olduğu gibi olmasa daha iyi olurları da var. Pirinç pilavı, makarna, kızartmalar, kavurmalar bunların arasında geliyor. Her ne kadar kulağa çok iştah kabartıcı gelseler de yeni yıla hafif girmek istiyorsanız bu yiyecekleri mümkün olduğunca sofranızdan uzak tutun deriz.

Tatlı yiyelim, tatlı konuşalım atasözüne sahip olan bir millet olarak tatlının hayatımızdaki yeri ve önemi yadırganamaz. Tatlısız bir yılbaşı sofrası düşünülemez ama tatlının ne tür bir tatlı olacağı düşünülebilir. Gelin bu gece için ağır ve şerbetli tatlıları bir kenara bırakalım ve menümüzü hafif meyveli ya da sütlü tatlılarla taçlandıralım. Tamam, tamam sizi duyuyoruz; “Biz şerbetli tatlı sevenler ne olacak?” Sizin için küçük porsiyonlu olmak kaydıyla istisna yapabiliriz. Ama anlaşalım şerbetli tatlınız evde yapılacak ve içindeki şeker ile yağ miktarı az olacak.

Kuruyemiş ve meyveyi yemekten bir saat sonrasına bırakın

E gece uzun sohbetler edilecek, tombala oynanacak. Amcanız daha “1. Çinko” diye heyecanla bağıracak. Tüm bunlar için enerji lazım, enerji için de küçük atıştırmalıklar. Mesela kuruyemiş ve meyve. Ama ebatlarına bakıp da aldanmayın deriz, bu ikisini yemek bittikten sonra en az bir saat beklemeden tüketirseniz “Tombala”yı duyacak kadar zamanınız olmayabilir. Yemekten 1 ya da 1.5 saat sonra maksimum bir avuç içi kadar karışık kuruyemiş tüketebilirsiniz. Ceviz, badem, fındık, kabak çekirdeği gibi kuruyemişleri tercih edebilirsiniz. Ay çekirdeği, soslu kuruyemişler gibi kalorisi yüksek yemişlerden kaçının. Az önce mükellef bir sofradan kalktınız... Meyveye gelince, onu da yemekten bir saat sonrasına bırakın. Mevsim meyvelerinden istediğiniz birini sadece bir porsiyon olacak kadar tüketin.

Porsiyon miktarına dikkat

Konu başlığımız yılbaşı sofrası olsa da sadece bu sofrada değil her günkü sofralarınızda porsiyon miktarlarınızı ölçülü ve dengeli tutmayı göz ardı etmeyin. Zaten yapıyorsunuz biliyoruz da, hatırlatma olsun istedik...

Hanımlar, beyler... Tüyoları kaptınız. Artık gözünüz kapalı, içiniz rahat hem mükellef, hem sağlıklı, hem de sizi gece ya da ertesi gün boyunca pişman etmeyecek yılbaşı sofranızı hazırlayabilirsiniz. 2018’e pişmanlıklarla uyanmamak için tüm yıl olduğu gibi yılbaşında da dengeli ve sağlıklı beslenin, kararlılığınızdan ödün vermeyin...

Haberlere dön