GÜNDEMİ TAKİP EDİN

Haberler

Yeşil bilimin güzelliği

GÜNDE BEŞ ÖĞÜN SEBZE YEMEMEK İÇİN HİÇBİR MAZERETİMİZ KALMADI! BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR SEBZELERİN SADECE BEDENLERİMİZ İÇİN DEĞİL, RUHLARIMIZ İÇİN DE FAYDALI OLDUĞUNU VURGULUYOR. ABD'DE YAPILAN BİR ARAŞTIRMADA (1) BOL MİKTARDA MEYVE-SEBZE YİYEN İNSANLARIN DOĞAL OLARAK DAHA İYİMSER OLDUKLARINA DİKKAT ÇEKİLMİŞTİR. LÜTFEN ALKIŞLARIMIZI KABUL EDİN SEVGİLİ BİBERLER, NEŞELİ HAVUÇLAR VE KAYGISIZ BROKOLİLER; GELECEĞE DAİR UMUDUMUZU CANLI TUTAN SİZLERSİNİZ. BİZİ DAHA SAĞLIKLI VE DAHA MUTLU KILIYORSUNUZ.

Bilim adamları, bardağın dolu yarısını gören insanların kanında, birçok sebzede bulunan karotenoid oranının daha yüksek olduğunu belirtiyorlar. En yaygın karotenoidlerden biri, yapraklı sebzeler, portakal, kayısı ve havuçta bulunan beta-karoten pigmentidir. Birçok karotenoid, vücudun kendi polis kuvvetlerini oluşturan birer antioksidan görevi görür. Antioksidanların kanser ve kalp hastalığını önledikleri, hafızayı korudukları, parkinson ve alzheimer gibi dejeneratif hastalık risklerini azalttıkları, eklemleri korudukları, ağrıyı hafiflettikleri, kas ağrıları ve yorgunluğu azalttıkları, makula dejenerasyonun yol açtığı körlüğü ve kataraktı önledikleri ve hatta sivilceleri bile söylenmektedir.

Tabii bu konu için farklı düşünceler de var. Örneğin bir araştırma bu teoriyi tepetaklak ederek yorumluyor: “Psikolojik sağlığı daha iyi olan insanların daha sağlıklı beslenme eğilimleri olabilir. Kandaki karotenoid düzeyleri ile ruh hali arasındaki bağlantılar, fiziksel ve psikolojik faktörler ile davranışsal tercihler arasında karmaşık ve çok yönlü bir ilişki olduğunu gösteriyor olabilir (2).” Gerçekten de öyle.

Bir başka bakış açısına göre ise aslında bunun hiç önemi yok. İnsanlar bol miktarda meyve veya sebze yemenin kendilerini mutlu edeceğine inanıyorlarsa, bunun kime ne zararı olabilir ki? Bol miktarda sebze yemekle iyimser olmak arasındaki bağlantı konusunda henüz kesin bir karar verilmemiş olsa da, mutlu insanların işlerini daha iyi yaptıkları ve mutlu iş yerlerinin de daha verimli olduğu su götürmez bir gerçek (3 ).

Tüm bu bilgiler ışığında, varılacak tek bir sonuç var: Meyve - sebzeler bizim için iyidir. Mutluluk bizim için iyidir. Mutluluk bizi daha iyi birer çalışan haline getirir ve mutlu çalışanlar daha verimli iş yerleri yaratır.

Eurest olarak amacımız, bol miktarda taze meyve-sebze içeren, besleyicilik açısından dengeli yemekler sunmaktır. “Sağlıklı Beslenme ve İyi Yaşam” programımız kapsamında, sunduğumuz yemeklerin üzerine Önerilen Günlük Miktar bilgilerini yazarız; böylece insanlar bilgiye dayalı tercihler yapabilirler. Ayrıca mevsimsel ürünlerden en iyi şekilde yararlanma ilkemiz sayesinde, sadece damağa değil göze de hitap eden yemekler hazırlarız.

Boehm, J (2013), Association between Optimism and Serum Antioxidants in the Midlife in the United States [online] http://www.psychosomaticmedicine.org/content/75/1/2.abstract?sid=d3b13c7b-d11a-4dd0-9f6c-5791fd52cbc0

2 NHS Choices (2013), Eating your 5 a day ‘could make you more optimistic’ [online] http://www.nhs.uk/news/2013/01January/Pages/Eating-your-5-A-DAY-could-make-you-more-optimistic.aspx

3 James, G (2012), Secrets from the World's Happiest Workplace [online] http://www.inc.com/geoffrey-james/happier-workplace-4-tips-from-iceland.html (Accessed 22 January 2013).

Haberlere dön